برهانيات كوم
سؤال : عن الامتزاج والذوبان ؟الجواب : ده مطلوب . والإرشاد ما فيه تقييد من أي واحد يرشد أي واحد ما يكون مربوط بمرشد مين واجتماع الأربعاء ده كويس .سؤال : الواحد بيشوف المراحل الي عملها في الأول زي الاستغفار والتهليل بعد ما وصل للمفرد بيشوف نفسه كان ما كويس في ده . هل يرجع يعيدها ؟الجواب : ما كويس ده أصلاً . المفروض يبقى موجود طوالي . النبي صلى الله عليه بيقول ( من رأي نفسه أفضل من الكلب كان الكلب خير منه ) ما كويس ده طول ....... ما كويس ، زي السماء فوق طوالي لكن الترقي في العبادة ده مهم .لكن الرجوع ثاني ده ما ينفع زي الواحد لما يكبر هل ممكن يرجع موضع أمه ثاني ؟ لا .